Haber

Peugeot, e-208 gelmeden önce menzili artırdı

2022 yılında Fransa’nın tüm segmentlerinde ve Avrupa’nın B segmentinde en çok tercih edilen elektrikli otomobili olan Peugeot e-208, menzilini yeniden artırdı.

Model, 2021 sonunda yapılan optimizasyonla yeni teknolojilerin kullanılmasıyla yüzde 6,5 (+22 km) artırılan menziline yüzde 10,5 daha (Yaklaşık 38 km) daha ekleyerek 400 km menzile ulaşıyor. 2023 yılında yollara çıkacak olan e-208, e-308’in elektrik motorunu da sunmaya başlıyor.

Peugeot e-208’in maksimum gücü yüzde 15 artırılarak 100 kW/136 HP’den 115 kW/156 HP’ye çıkarıldı. Verimlilikteki iyileştirmelerle ortalama güç tüketimi sadece 12 kWh’ye düşürüldü.

Tasarımıyla 2019 yılından bu yana birçok teknolojik donanımı bünyesinde barındıran ve 110 binden fazla adetle üretilen 208, kompakt direksiyon simidini de içinde barındıran i-kokpit sayesinde eğlenceli bir sürüş sağlıyor. Farklı bir sürüş deneyiminde 2022 yılı başından itibaren tamamen elektrikli e-208 seçeneği de sunularak Avrupa’da elektrikli B segmentinde satış liderliği, Fransa’da ise tüm segmentlerde elektrikli araçlar arasında liderlik elde edildi.

Menzil 400 km’ye çıkarıldı

Peugeot e-208, e-308’in yeni aktarma organları sistemleriyle 2023’te yollara çıkacak. Böylece 38 km’ye kadar yani yüzde 10,5 daha fazla menzil sunacak. Modelin WLTP döngüsünde 400 km’ye kadar elektrikli sürüş menzili sağlaması hedefleniyor. Tamamen elektrikli e-208’in yeni versiyonu bir dizi yenilikle gelecek.

• İlk çalıştırmadan itibaren ilave 15 kW/20 BG ve 260 Nm tork ile 115 kW/156 BG üreten yeni motor. Böylece titreşim, gürültü, vites değiştirme, koku ve CO2 emisyonu olmadan daha da fazla sürüş keyfi sunar.

• 51 kWh brüt kapasiteli (48,1 kWh kullanıma hazır) ve 400 volt ile çalışan yeni, daha verimli yüksek voltajlı pil.

Bu yeni aktarma organı ile tasarımcılar, e-208 için optimum verimliliği hedeflediler. Tüm bu gelişmeler, 100 km’de yaklaşık 12 kWh’lik çok düşük bir ortalama enerji tüketimi sağlar.

2021’deki ilk optimizasyonun avantajları iyileştirildi

Peugeot e-208, 2021’in sonunda verimliliği artırmaya yönelik teknolojik gelişmelerden faydalandı. Bu, 362 km’ye kadar WLTP menzili sunmasını sağladı. Bu, 2019’un sonunda piyasaya sürülen ilk versiyondan 22 km daha fazla menzil anlamına geliyor. Peugeot e-208, ilk lansman gününden bu yana art arda iki geliştirme sayesinde yüzde 17,65 daha fazla menzil ve yüzde 15 daha az enerji sunuyor. tüketim. Optimizasyonun ilk aşaması, yeni e-208’e bir dizi ek geliştirme getirdi.

• Ön cama monte edilmiş bir nem sensörü ile birleştirilmiş ısı pompası, ısıtma ve klimanın güç verimliliğini en üst düzeye çıkarır. Sensör tarafından iletilen bilgiler, yolcu bölmesindeki hava sirkülasyonunu daha doğru bir şekilde kontrol etmeyi ve aracın içindeki sıcaklığı ısıtırken ve korurken aküde bulunan güç ölçüsünü korumayı mümkün kılar.

• Sürtünmeyi azaltan ve güç kaybını minimuma indiren “A+” sınıfı lastikler.

• Karayolu ve otoyol kullanımında menzili arttıran iletim oranı.

Bu ilk iyileştirmenin etkisi özellikle düşük dış sıcaklıklarda belirgindir. Ek olarak, iyileştirme, WLTP döngüsündeki menzil artışı dışında, müşteri kullanımı için değerli faydalar sağlar. Bu, şehir trafiğinde 0 derece civarındaki sıcaklıklarda 40 km menzil kazanımını içerir.

Günlük kullanım için elektrikli otomobil

Peugeot e-208’de tüm kullanımlara ve tüm şarj çözümlerine uygun iki tip entegre şarj cihazı bulunuyor. Standart olarak tek fazlı 7,4 kW şarj cihazı ve opsiyonel olarak üç fazlı 11 kW şarj cihazı bulunmaktadır. Modelde ayrıca hızlı şarj özelliği de bulunuyor. 100 kW genel şarj noktasında 25 dakikadan daha kısa sürede yüzde 20’den yüzde 80’e şarj etmek mümkün. Sürücü, menzili veya performansı artırmak için orta konsoldaki bir düğme aracılığıyla mevcut üç sürüş modundan (ECO, NORMAL ve SPORT) birini seçebilir. Kullanıcı, vites seçim panelindeki başka bir düğme ile “FREN” modunu aktif hale getirerek, ayağını gaz pedalından çektiğinde yavaşlamayı arttırarak güç geri kazanımını artırabilmektedir.

Kaynak: Carmedya.com / Araba

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu