Haber

Mahmutbey’de trafik sürücüler için işkenceye dönüştü

TEM Otoyolu’nun batıdan İstanbul’a giriş çıkış noktası olan ve trafiğin sık sık durma noktasına geldiği Mahmutbey, neredeyse her saat yoğun. Ağır vasıtaların da kullandığı yolda trafik, sürücüler için adeta eziyete dönüştü. İBB verilerine göre; Geçen yıl nisan ayında Mahmutbey’den geçen araç sayısı 5 milyon 96 bin 410 olurken; Bu yıl nisan ayında bu sayı 5 milyon 318 bin 636 oldu. Ulaştırma Sistemleri Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı, yapılan analizin Kınalı ilişki yolu olduğunu ve bu yolun kısa sürede tamamlanacağını söyledi. Araç sayısının yaklaşık 300 bin artması sabah ve akşam trafiğinin artmasına neden oluyor. Sabah 08.00-09.00 ve akşam 18.00-19.00 saatleri arasında bu alandan geçen araç sayısı neredeyse ikiye katlanıyor. Ağır vasıtaların da kullandığı yoldaki yoğunluk havadan görüntülendi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı himayesinde bulunan Mahmutbey için Trafik Uzmanı Mustafa Ilıcalı, incelemenin Kınalı bağlantı yolu olduğunu ve bu yolun kısa sürede tamamlanacağını söyledi.

GELEN TALEP KAPASİTESİNİ AŞTI

Mahmutbey’deki trafiğin yoğunluğuna ilişkin açıklamalarda bulunan Mustafa Ilıcalı, “Mahmutbey’deki sıkışıklığın sebebi TEM Otoyolu’nun çok önemli bir kavşak noktası olması. Kuzey Marmara Otoyolu da yapıldığı için Yavuz Sultan Selim’den geçiyorsunuz. İstanbul’da köprü.O yol normalde Sakarya’dadır.Mahmutbey’den Kınalı’ya kadar.Bakanlığın sağında kantar var sol şeritten girmeye çalışanlar var.Kuzey Marmara Yolu trafiği sıkıyor. hepsi biriktiğinde trafiği çekmiyor. Gelen talep o bölgede kapasitenin üzerinde, belirli saatlerde yoğunluk oluyor. İstanbul’un trafiği zaten son zamanlarda çok sıkışık. “Bazen yüzde 90, bazen yüzde 100 görüyoruz. Bakanlık bunun analizini biliyor” dedi.

İŞLER BİTTİKTEN SONRA AYDINLATMA OLACAK

Bakanlığın Kınalı’ya bağlanacak yol için çalışmalarını sürdürdüğünü vurgulayan Mustafa Ilıcalı, “Kuzey Marmara’yı direkt olarak Kınalı’ya bağlıyor. Kınalı’ya bağlandığında artık doğudan gelen trafik doğudan direkt Kınalı’ya bağlanıyor- batı aksını Mahmutbey’e inmeden, “Çanakkale veya Edirne’ye, Çanakkale Köprüsü ile Avrupa’ya bağlanacak. Bu yol tamamlanana kadar oradaki kapasite Mahmutbey’e bağlanacağı için bu sıkışıklık kaçınılmaz. O yolun da en kısa sürede tamamlanacağını biliyorum. Bittiğinde değerli bir rahatlama olacağını düşünüyorum.” ifadelerini kullandı.

KMO OLMADAN TÜM BAĞLANTI YOLLARINDA AYNI TRAFİĞİ GÖRÜRDÜK

Mustafa Ilıcalı, “Kuzey Marmara’dan gelen çok yoğun bir trafik var. Kuzey Marmara Yolu olmasaydı sadece Mahmutbey’de değil tüm Fatih Sultan Mehmet’e giden bağlantı yollarında aynı trafiği görürdük. Yol şehir içi trafiğine katkı sağlayan tamamen kırmızı olacaktı.Yavuz Sultan Selim Köprüsü “Olmasaydı bağlantı yolları durma noktasına gelecekti. Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve çevre yolları yapıldığında şehir trafiğine hizmet etti. Fatih Sultan Mehmet’in hafiflemesine, 15 Temmuz Köprüsü’nün rahatlamasına yardımcı oldu. Trafiğin en az yüzde 50’sini çekti” dedi.

YÜZDE 50 AZALMA

Ilıcalı, “Şu anda Kuzey Marmara Yolu’nun amacı Sakarya-Kınalı ortasını kesintisiz hale getirip Çanakkale Otoyolu’na bağlamak. O kısım ne kadar önemli olduğunu ortaya koydu çünkü biraz geç kalındı. Talep gelirse ne olur? kapasitesinin üzerinde ve karşıdan gelen araç sayısı 3 şeritli yolun kapasitesinden fazla ise kısa ve uzun periyodik kuyruklar oluşacaktır.Bugünkü trafiğin en az yarısı yüzde 50 azaltılacak ki böyle bir durum olmasın. Araç satışları da artıyor “Trafikte yaşanacak daha sıkıntılı günler bizi bekliyor” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu