Ekonomi

Kahvehanelere ‘gençlik’ aşısı: Pazar payı yüzde 15’e ulaştı

Kiralama ve perakende hizmetleri danışmanlık şirketi Dealer’ın yaptığı son araştırmaya göre Türkiye’de yeme-içme ve turizm harcamaları 35 milyar doları aşarken, bunun 5,2 milyar doları kahvehanelerden elde ediliyor. Araştırmaya göre kahvehanelerin pazar payı yüzde 15’e ulaştı.

Artan fiyatlar nedeniyle tüketicilerin restoran tercihlerinin değiştiğini kaydeden Bayi Kurucusu Yahya Pulat, gençlerin yoğun ilgisi nedeniyle kahvehanelerin popülaritesinin arttığını söyledi.

Kahvehanelerin gençler arasında popülaritesinin artmasının sebebinin bu mekanların sosyal ihtiyaçlara cevap vermesi olduğunu vurgulayan Yahya Pulat, şöyle konuştu:

“Kahvehaneler gençlerin sosyalleşme mekânlarına dönüşürken, bu gelişmeler markalı kahvehanelerin ve girişimcilerin çoğalmasını tetikledi. Öyle ki şu anda ülkemizde 37 zincir marka, 2 bin 536 şubeyle faaliyet gösteriyor. İlk 10 marka yüzde 70’e hakim. Pazarın içerisinde binlerce marka yer alırken sektörde bir de butik marka var. Şu anda kahve dükkanı işletmeleri olan yaklaşık 2.500 yatırımcı var. Ancak sosyo-ekonomik baskılar nedeniyle bu girişimler yarım kalabiliyor.”

Kahve girişimlerinin birçoğunun başarısız olduğunu belirten Bayi Kurucusu Yahya Pulat, büyük markaların franchising fırsatının girişimciler için bir fırsat olduğunu belirterek, şöyle devam etti: “Girişimciler için güvenli gelire giden yol, saygın markaların franchise ağına katılmaktan geçiyor. . Ancak franchise çatısı altına girebilmek için bazı kriterlerin dikkate alınması gerekmektedir. Kiralama, yönetim, denetim, Ar-Ge süreçlerinde karşılaşılabilecek riskler ve zorluklar için profesyonellerden destek almak gerekir. Ayrıca franchise ekosisteminde iki hedef gruba hizmet veriyoruz.” (EKONOMİ HİZMETİ)

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu