Yaşam

Çift Kanatlı Uçaklar Neden Artık Eskidi?

1900’lerin başlarına kadar uzanan bu çift kanatlı uçaklar, savaş zamanında isimlerini yaptı. Bugün tek kanatlı uçaklarla değiştirilecekEn büyük nedenler yine askeri ve teknolojikti.

Pek çok kişinin muhtemelen hayatında hiç görmediği, bazılarının da hayatlarının belli bir döneminde yer aldığı bu uçak tipleri sizce, neden artık kullanılmıyor olabilir? Gelin birlikte inceleyelim.

Havacılığın tarihine kısaca göz atacak olursak takvimler bizi 1903 yılına götürüyor.

Wright Kardeşler Wilbur ve Orville Wright olarak bilinen onlar, uçma konusunda olabildiğince başarılı olan iki kardeşti. ABD o dönemde kardeşleri desteklemişti ama ABD’nin ilk ve tek buhar motorlu havadan ilk pervaneli uçağı bir Alman havacıydı. Gustav Weisskopf 1899’da uçurdu.Gustav ABD vatandaşı olmak istemediği için ABD, Wright Kardeşleri bu konuda desteklemeye devam etti.

Takvimler 17 Aralık 1903’ü gösterdiğinde Wright Kardeşler ilk uçaklarını indirdiler.

Bu uçak uçtu aerodinamik ses teorisine bağlı kalarak İki pervaneli yapılmıştır. Pilotla birlikte taşıma kapasitesi 335 kg idi. Orville ilk denemede 12 saniye uçtu ve sadece 37 metre mesafe kat etti. Ancak o günkü son denemesinde bu süre 59 saniyeye çıkmış ve 260 metreye kadar uçabilmiştir.

1900’lerin başında, motor üreticileri bir uçağı uçurmaya yetecek kadar güçlü motorlar üretemiyorlardı. . Daha doğrusu motor gücü ile hafiflik arasındaki denge uçmaya izin vermiyordu. Bu nedenle Wright Kardeşler kendi motorlarını geliştirmek zorunda kaldılar.

hazırladılar ahşap gövdeli çift kanatlı uçak Kanvas kumaştan yapılmış kanatların açıklığı yaklaşık 12 metredir. 17 Aralık 1903’te Wright Kardeşler, insanlığın motorlu bir uçakta uçma hayalini gerçekleştirdi.

Birinci Dünya Savaşı sırasında uçaklar yalnızca gözetleme ve keşif amaçlı kullanıldı. Çünkü tek kanatlı uçaklar maksimum 100 km/s hızla uçabiliyordu.

Maksimum Menzilleri 140 km ile sınırlıydı. En önemlisi, bu uçakların teknolojisi silah ve teçhizatın taşınmasına izin vermiyordu. Durum böyle olunca uçaklar siperlerde düşman askerlerinin açık hedefi haline geldi, üstelik saldırılara karşılık veremedi.

Hiç şüphe yok ki, savaşan tüm devletler uçaklarını rakiplerine gönderecek. zararlı bir şekilde İyileştirmenin yollarını aradılar. Geriye dönüp baktığımızda, hiç kimsenin bunu bir tek kanatlı uçakla yapmayı başaramadığını görebiliriz.

Bu uçaklar Hem silah taşıyamayacağı hem de hız yeteneklerini artıramayacağı kesindi. Yükü artırmanın tek yolu kanat açıklığını artırmaktı ancak uçağın donanımı ve tasarımı buna uygun değildi. Nihayetinde, bu ihtiyaçlar ve yoksunluklar çift kanatlı uçağın yükselişine yol açtı.

Daha güçlü bir motor yapılamadığı için mühendisler kanatlara ağırlık verdiler ve bir yerine iki kanat kullanmak motor eksikliğini telafi edecekti.

Düşünülen bu yapı kaldırma gücünü arttırdığı gibi uçağın dayanıklılığına ve sağlamlığına da olumlu etki yapmıştır. Böylece, çift ​​kanatlı faz başladı.

Çift kanat kullanımı, kanat açıklığının daha az olmasına izin verdi, daha kısa kanatlar ayrıca daha fazla hareket kabiliyeti sağladı . Zamanla çift kanatlı uçaklar, dayanıklılıkları ve taşıyabilecekleri yük boyutu kapasiteleri nedeniyle üstün hale geldi. Ancak motorda bir gelişme olmadığı için hız konusunda bir gelişme olduğunu söyleyemeyiz.

Peki neden zamanla çift kanatlı uçaklar yerini tek kanatlı uçaklara bıraktı?

İki kanat taşıma gücünü arttırmıştı ama fazla arttırmamıştı. Kanatlar atmosferin aynı bölgesinde hareket ettiği için aerodinamiği olumsuz etkiledi. . İki kanadı ortada tutan kesikler de çok fazla sürtünmeye neden oldu. Düşük görünürlük de onu kullanmamak için bir nedendi.

Bahsettiğimiz bu dezavantajlara rağmen, Birinci Dünya Savaşı’ndaki çift kanatlı uçakların avantajları diğer türlere göre daha ağır bastı.

Zamanla teknolojik gelişmeler ve kompozit malzemelerin üretimi bu denklemi değiştirmiştir. İçin Hafif malzemelerin üretimi, mühendislerin kanat açıklığını genişletmesine izin verdi.Kompozit malzemeler ayrıca ek aerodinamik katkılar sağlamıştır.

yapısal bütünlük artık bir sorun değildi ve daha az sürtüşme değerli bir avantaj sağlıyordu. Ayrıca motor teknolojisindeki gelişmeler daha hafif ve daha güçlü motorların yapılmasını mümkün kılmıştır.

Tabii ki, çift kanatlı uçakların uzunluğu tek kanatlı uçaklara kadar ölçülemedi. Asıl sorun, teknolojik gelişmelerin tek kanatlı uçakları gereksinimlerine karşı daha duyarlı hale getirmesidir. Böylece 1900’lerin başına damgasını vuran bu yenilikçi araç, II. Dünya Savaşı’ndan sonra kapandı. Havacılık tarihinde çok değerli bir modül olarak kabul edilen bu çift kanatlı uçaklar,artık sadece müzelerde ve tarihi sinemalarda akrobasi uçuşlarını izleyebiliyoruz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu